Aktie-baseret aflønningsprogram

November 1, 2019 at 8:38 AM EDT
Understøttende Materialer:

I henhold til Bang & Olufsens a/s’ generelle retningslinjer for incitamentsaflønning og i overensstemmelse med dets matching shares program, foretog bestyrelsen den 11. juli 2019 tildelinger til selskabets direktion og visse andre nøglemedarbejdere, jf. selskabsmeddelelse 19.03. Bestyrelsen har nu foretaget tildeling til den nye administrerende direktør, Kristian Teär.

I henhold til programmet tilbydes de deltagende medlemmer mulighed for at erhverve aktier i selskabet for egen regning, som tre år efter tildelingen giver de deltagende medarbejdere ret til vederlagsfrit at modtage et antal aktier (Matching Shares) i selskabet pr. investeringsaktie, forudsat at visse resultatmål er opfyldt.

Resultatmålene er fastsat af bestyrelsen og er relateret til opfyldelse af visse nærmere definerede mål vedrørende selskabets net sales, EBIT og free cash flow.

Det totale antal Matching Shares, som deltagerne inklusive administrerende direktør Kristian Teär vil kunne opnå på baggrund af de foretagne tildelinger, er 980.460. Baseret på lukkekursen 31. oktober 2019 udgør den teoretiske markedsværdi af programmet ca. DKK 19,1 millioner baseret på en forventelig opfyldelse af resultatmålene på 2,5, det vil sige to og en halv (2,5) matchende aktier pr. investeringsaktie.

For mere information, kontakt venligst:

Martin Raasch Egenhardt
Director, Investor Relations
Phone: +45 5370 7439

Jens Gamborg
Head of Group Communications
Phone: +45 2496 9371

Vedhæftet fil

Investor contact

Cristina Rønde Hefting
Head of Investor Relations
+45-41537303